Nattfrossa :)

Imorgon har jag sovmorgon, därför lägger jag mig senare ikväll :P
Sömnen är jätte viktig! Man ska sova minst 8 timmar per natt för att må bra..
"yea right" nej men jag kan vara lite oskärpt när det gäller att lägga sig i tid, speciellt
när jag har sovmorgon.
Man borde lägga sig så att man har minst 8 timmars sömn.
Nu har jag ungefär 7 timmars sömn om jag skulle däcka rakt av framför laptopen..

Jag är inte en sådan person som kan vända på dygnet, det är omöjligt för mig.
Det går inte ihop alls :P
Det är så illa att om jag skulle ligga en aning för länge i sängen ja då får jag ont i ryggen..
Sen sitter det i ända tills jag har rört på mig ordentligt.
Då går jag hellre upp tidigt :)


Man kan räkna in 24 timmar i tre delar. 8 timmar jobb/skola, 8 timmar fritid och 8
timmar sömn. Om man vill öka sömntimmarna så ska man dra bort dom timmarna från fritiden :)
Olyckligt nog blir det ofta mindre än 8 timmars sömn och det vet jag att flera har problem med..
men bara för att man sover färre timmar än man ska så är man ju inte helt väck dagen efter :P
Men det kan leda till huvudvärk mm..

Nog talat om sömn. Idag har jag styrketränat igen men idag hade jag inte direkt någon bänk, hantlar eller skivstång. Idag blev det situps, armhävningar, även träning med ett redskap jag inte kommer ihåg vad det
heter? Men det är ett bra redskap i alla fall ^^
Ja det var väll allt för nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0