Vinterkyla

I fredags när jag kom hem från praktiken så joggade jag som vanligt runt böle... inget märkvärdigt, sprang längs vägen hela rundan. När jag kom hem så styrketränade jag lite grann.

I lördags så joggade jag runt också men då tog jag av i ett skoterspår istället ungefär i början av böle och fortsatte i det en bit. Det var ovanligt nog hårda och fasta spår, så lite kontroll fanns det i alla fall :)
När spåren är lösa så glider fötterna åt alla möjliga håll så då blir det jobbigare men samtidigt bättre träning.
Man kan säga att jag fick sämre träning i spåren då...
Både i fredags och lördags så var det rätt så kallt. Det var upp mot 15-18-grader.
Nackdelen med att det är så kallt är ju att man andas in så mycket kalluft vilket inte är
bra för lungorna.
Klä på sig kan man i alla fall alltid göra :)

Idag är det söndag och idag när jag var ute och joggade så var det blixthalka! Jag har ju även inga
joggingskor med dubbar vilket innebär att man lär vara extra försiktig och parera möjliga halkningar.
De hade skrapat vägen ordentligt som senare hade fryst på... typiskt men.. men
Jag klarade mig från att ramla i alla fall så det känns skönt. Idag var det även 2+grader vilket kändes underbart! Ingen extra t-shirt eller extra tjocktröja :D

Idag fick jag även en liten "flashback" från förra året 2009 när jag var ute och joggade på vintern.
Jag hade bara ett par vanliga arbetsvantar (tunna) på mig istället för tjocka vantar. Det var väll ungefär 14-grader kanske?
Jag är inte riktigt säker på hur kallt det var men i alla fall...
Innan jag hade kommit halvvägs av rundan så hade jag fått kölskador på händerna. Jag var även så dum så att jag fortsatte hela vägen runt, istället för att bara vända om och springa hem igen. När jag hade kommit halvvägs så värkte det fruktansvärt mycket i händerna och speciellt fingrarna, sen försvann känseln bara.
När jag äntligen hade kommit hem så var jag så dum så att jag skyndade mig in i badrummet och sköljde händerna med kokande vatten...
Först kändes det väll rätt så skönt att få något varmt om händerna men efter en liten stund så började det göra ont. då kom problem nummer två, jag hade bränt dom! Så nu hade jag både köldskador och brännskador...
Skadorna hade jag i fyra dagar.. jag ringde till doktorn redan 2 dagen och frågade om hur jag skulle göra=?
Jag kunde knappt ta i någonting utan att det gjorde grymt ont! Så mitt råd från doktorn var att vänta ut det och undertiden som jag väntade så skulle jag spola lagom varmt vatten lite då och då på fingrarna och även smörja in båda händerna med smärtstillandes salva. De hjälpte mig som tur var.
Vad hade jag nu lärt mig utav det här? Jo!
Det är bättre att klä på sig för mycket än för lite för då kan man i alla fall klä av sig om det blir för varmt.
En annan sak jag lärde mig var att jag bör nog anpassa mig bättre efter vädret.. för vädret lär ju knappast anpassa sig efter mig hehe!

Kommentarer
Postat av: isabelle

Hur har du fått din design så bra?:o

2011-01-16 @ 20:57:49
URL: http://iisabellewinberg.blogg.se/
Postat av: Frispringaren

Fick hjälp av en snäll tjej :D

2011-01-16 @ 21:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0