Fail men ändå inte..

Alla idrottare har svackor, även jag :(
Igårkväll var jag jätte taggad, packade iordning mina saker som jag skulle
ha med mig idag på min joggingtur.

Här är prylarna jag hade med mig :)

Imorse klev jag upp klockan 6am, gjorde iordning fil och corn flakes, samt nyponsoppa.
Efter det fick maten sjunka till 7am.

Jag lindade samt om mina fötter p.g.a min fotskada och p.g.a mina skor.

Kan behövas..

Jag trodde att det skulle gå bra att springa idag, motivationen var grymt bra och jag var inte på långa
vägar trött. Efter att jag hade joggat från Hagvägen till korsningen där man tar av till jädraåsvägen
så stannade jag och drack vatten. Jag hade en ryggsäck med mig + ett bälte med vatten, tillsammans vägde
de rätt så mycket.

Drack lite vatten, plockade av mig min MP3 med hörlurar och la ner dem i ryggsäcken.

I alla fall efter det fortsatte jag till Brattfors:

Skylten..

Där fortsatte jag förbi tills jag joggade uppför en brant backe... sen gick det åt he**
I och med att jag fortfarande har problem med min fot som jag stukade hårt förra
helgen så kom skadan tillbaka..
Jag hade räknat med att det skulle kunna inträffa men inte på det sättet som det gjorde.
Efter att jag hade druckit vatten samt stannat och sen fortsatt joggat, kändes det som att hela placeringen där foten är stukad fylldes av all vatten som jag drack, för jag svullnade upp. Det gjorde inte alls ont men jag ville
inte fortsätta. Jag visste att det kunde gå mer åt hel** i så fall.
Dessutom har jag nött ut mina springskor ordentligt nu i två år vilket inte är bra på ett sätt-
Det är bra att de är använda men de skadar mina fötter otroligt när jag springer långt.
Två bilder kommer att visas här nedan sen.

Därför fick jag vända om och bege mig tillbaka gåendes tillbaka till platsen där jag först stannade... ungefär, där
hämtade min far upp mig och vi åkte hem.

Jag är självklart besviken för att jag inte klarade rundan som jag hade tänkt men...
Jag ser alltid positivt i det negativa!
Det jag däremot VET nu är att jag inte kan jogga längre än 6km i de skorna jag har nu för då går det illa. Har sprunigt tillräckligt många rundor för att veta det. Dessutom måste jag vila foten tills jag är helt bra
annars kommer den att fyllas med vätska åter igen. Senast igår den 22 var den svullen vid vissa tidpunkter och lika dagarna innan men jag ville försöka ändå för att få det tydligt klart att det inte gick.
Ska jag jogga så långt som det var tänkt lär jag investera ett par nya skor och bli bra i foten.
Jag kan använda samma skor ett tag till men ändast korta rundor på 6km eller mindre.
Annars blir fötterna såhär!

Jag tog en bild på min fot efter att jag hade duschat, skaplig blåsa där! :( Det beror på skorna.

Börjar klippa upp.

Härlig fot!!! Nooot

Tro mig. Det är inte skönt! Det blir så på båda fötterna med de där skorna.
Därför blir det 6km eller mindre i de skorna.

Nu ska jag vila upp mig under påsken!
Glad Påsk!!!! önskar frispringaren!
Ta det försiktigt på vägarna! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0